Haevn Eyes Closed LP
Overzicht25 mei 2018
Van het maken van filmmuziek naar een volledig uitverkochte theater & club tour. De onverwachte start van het Nederlandse muziekduo HAEVN is een aaneenschakeling van successen. Tot op de dag van vandaag. Terwijl Marijn nog werkte als copywriter en Jorrit als filmcomponist, kwam HAEVN in het internationale circuit terecht door dat twee songs gebruikt werden in een Volvo en BMW
commercial. Snel belandden zij in Nederland op de radar van ieder radio station met debuutsingle Where The Heart Is en opvolger Finding Out More. Laatstgenoemde werd een hit bij Q-Music, 3FM, Sky Radio, Radio 538, Radio 2 en Radio 1. Zeer recentelijk is de bekende HAEVN sound tevens opgepikt door de populaire Netflix-serie Riverdale, waar de nieuwe single Fortituide in de opening van het nieuwe seizoen werd gebruik. Vanaf maart 2018 is het nummer ook te horen in de populaire Amerikaanse serie The Royals. Het succes beperkt zich niet alleen tot Nederland, hun nummers verschijnen in grote internationale Spotify lijsten in o.a. Frankrijk, Duitsland, Italië, Finland, Turkije. Met slechtsvier nummers op zak genereerden ze al meer dan vijfentwintig miljoen streams wereldwijd. Doorvlochten van hun bekende onderscheidende geluid - onderstreept door producers als Tim Bran (London Grammar & Birdy), Daniel Gibson (Within Temptation) en Gordon Groothedde (Matt Simons) schommelt het album tussen up tempo popnummers en intieme ballads met een strijkkwartet. Het is het gesluierde stemgeluid van Marijn dat van de plaat
één geheel maakt.